ORGANIZACJA BIURKA
POLECAM PORADY SPRZĄTANIE

JAK UTRZYMAĆ PORZĄDEK NA BIURKU?

IDEA CZYSTEGO BIURKA

Jak utrzymać porządek na biurku, to moim zdaniem wcale nie trudne pytanie. DZIEŃ SPRZĄTANIA BIURKA nie jest wcale bezsensownie wymyślony!
Chodzi o Ochronę Danych Osobowych, których nie wolno trzymać
“na widoku”. Takie udostępnianie danych zagrożone jest karą w wysokości do 50 tysięcy złotych, której może podlegać firma.
W szeregu amerykańskich biur przestrzegana jest tzw. „polityka czystego biurka” pracownicy mają obowiązek posprzątać swoje miejsce pracy przed wyjściem z firmy.

ROZMIESZCZENIE-utrzymać porządek na biurku

Przy biurku pracuję już trochę lat. Moja praca wymaga utrzymania porządku na blacie. Muszę panować nad mnóstwem dokumentów o różnej ważnej tematyce. Dlatego rozmieszczenie wszystkich potrzebnych przedmiotów do pracy jest bardzo istotne. Nadmienię, że uwielbiam na nim perfekcyjny porządek i nienawidzę kiedy ktoś ten ład mi zaburza! Wtedy w moim wnętrzu po prostu mało powiedziane, że się gotuje, ale wręcz wrze i mogłabym gryźć. Nienawidzę, kiedy ktoś inny wprowadza się ze swoimi sprawami na moje terytorium biurka, ponieważ swoje biurko ma zasłane nieporządkiem. I tu odzywa się mój perfekcjonizm i drobiazgowość. Do tych najpotrzebniejszych sprzętów najczęściej zaliczamy:

  • monitor
  • klawiatura
  • myszka
  • drukarka
  • telefon stacjonarny/fax(w mojej pracy jeszcze konieczny)
  • telefony komórkowe
  • skaner (jeżeli nie ma go np. w drukarce)
  • notatki
  • zszywacz, dziurkacz, wizytownik, pojemnik na długopisy, kalendarz, pojemnik na spinacze, inne organizery
  • wydawać by się mogło takie ewidentne przybory biurowe

    Z pewnością ich rozlokowanie ma bardzo duży wpływ na nasza pracę, wszystko zależy jeszcze od tego czy jesteśmy prawo czy lewo ręczni.
    Ustawienie ich wszystkich w odpowiednim miejscu jest bardzo ważne dlatego, żeby interesanci przypadkiem ich nie zrzucili.
    Wolnego miejsca, niewątpliwie musi być wystarczająco dużo.
    Tylko odpowiednie ich ustawienie pozwala nam utrzymać porządek oraz nasz psychiczny i fizyczny komfort pracy.

BIURKO MEBEL

Raczej na wpływ naszego biurka jako mebla to my nie mamy, musimy dostosować się do takiego jakie nam przydzielą. Oczywiście powinno ono być odpowiednio szerokie/wysokie i długie. Istotne jest to nie tylko dla naszej pracy, ale przede wszystkim dla naszego zdrowia.
Doskonale kiedy jest wyposażone w szuflady. Najlepsza szerokość biurka to 70 cm, bez wątpienia ma to wpływ na ustawienie monitora w odpowiedniej odległości dla naszych oczu. Również istotną rzeczą jest swobodny wjazd krzesła pod biurko, co ma wpływ na naszą postawę i kręgosłup. Im większe biurko tym wygodniej nam się pracuje,
jednak dla niektórych jest to więcej miejsca do robienia bałaganu i naturalnego wzrostu stosów papierów.

MINIMALIZM

Moje biurko w pracy jest miejscem, przy którym spędzam mnóstwo czasu i traktuję je trochę jak mój własny prywatny pokój.
W tym obcym środowisku, jakim jest miejsce pracy, akurat ten mebel i krzesło to nie tylko moje stanowisko pracy, ale miejsce przy którym jestem przez 8 godzin w ciągu dnia. W związku z czym muszę je sobie stworzyć przyjazne i miłe oraz uporządkowane, żeby jak najlepiej przy nim się czuć pracować i spędzać czas. Bezsprzecznie, petenci, których obsługujemy też muszą odczuwać komfort podczas załatwiania swoich spraw. W wyniku takiego mojego poglądu, dochodzę do wniosku , że na biurku powinno być jak najmniej elementów.

SPRAWNA ORGANIZACJA

Ja nie bardzo umiem pracować w bałaganie, raczej w takich warunkach nie działam, chociaż przyznam się, że ostatnio przy ogromnym nawale pracy moje biurko wyglądało jak po przejściu tajfunu.

WSKAZÓWKI

  • miejsce do pracy musi być dobrze zaprojektowane przez jego użytkownika (wygodne i funkcjonalne)
  • dzięki porządkowi jest zwiększona produktywność w pracy
  • ustawienie sprzętów odgrywa bardzo ważną rolę
  • najpotrzebniejsze przedmioty: zakreślacze, długopisy, pisaki, ołówki, spinacze włóż do pojemników, organizerów- miej je pod ręką
  • rzadziej używane przedmioty: rozszywacz, gumki, pinezki, szpileczki, linijkę i inne przedmioty trzymam pod biurkiem w organizerze
  • kalendarz i potrzebne zeszyty trzymaj w zasięgu ręki, aby nie trzeba było po nie wstawać i tracić czasu
  • segregatory (na bieżąco staram się odkładać do nich dokumenty)
  • wykorzystuję kartoniki, organizery, pudełka (przechowuję w nich np. alfabetycznie potrzebne dane, które muszą być zachowane w formie papierowej)
  • notatki na pulpicie (staraj się pozostawić tylko potrzebne, na bieżąco usuwaj załatwione)
  • niszcz od razu niepotrzebne dokumenty
  • szuflady zaopatrz w małe pojemniki/ organizery (dobrze sprawdza się pojemnik na sztućce)

JAK SZYBKO POSPRZĄTAĆ BIURKO JEŻELI MASZ TOTALNY BAJZEL

  • weź karton lub jakieś organizery wrzuć tam wszystkie drobiazgi
  • papiery złóż wszystkie razem w jedno miejsce
  • klawiaturę, myszkę, drukarkę, monitor odkurz
  • zacznij segregować zebrane dokumenty
  • umieść je w teczkach i segregatorach
  • wyczyść blat biurka
  • ustaw odkurzone drobne sprzęty na biurku
  • długopisy i itp. włóż do pojemników
  • w wolnych chwilach sprzątnij szuflady

UTRZYMAĆ PORZĄDEK NA BIURKU

Nasze biurko uważam, że świadczy o nas samych to trochę tak jakbyśmy byli niestosownie ubrani do sytuacji czy nie umyci. Stare przysłowie mówi “jak nas widzą tak nas piszą”. Biurko to nasza osobista reklama w miejscu pracy. Sprzątajmy sami po sobie najlepiej po zakończeniu naszych zadań. Wtedy też nasz bałagan nie nawarstwia się.
Poświęcamy na takie szybkie ogarnięcie bardzo mało czasu, a następnego dnia ze świeżym podejściem przystępujemy do pracy.

ZEBRANE PORADY

  • sprzątaj po zakończeniu pracy (odłóż wszystko na swoje miejsce)
  • nie odkładaj na później segregowania dokumentów
  • czyść ekran monitora (odkurzaj na sucho, raz w miesiącu przemyj specjalnym środkiem )
  • klawiaturę czyść regularnie (odkurzaj na sucho, myj specjalnym środkiem)
  • drukarkę odkurzaj (jeśli robi to ktoś za Ciebie to masz szczęście)
  • nie zapominajmy o odkurzaniu kabli
  • warto myszkę czyścić regularnie !!!

CIEKAWOSTKA

… że na przeciętnym biurku znajduje się ponad 10 milionów bakterii tj. około 400 razy więcej niż na desce sedesowej! Biuro czy szkoła to przestrzeń wspólna, w której znajduje się wiele sprzętów i przedmiotów używanych przez różne osoby, a biurko to taki przystanek do wymiany tych przedmiotów.
ŹRÓDŁO:https://medisept.pl/strefawiedzy/ciekawostki_na_temat_higieny_w_biurze/

PS. To od nas zależy jak będziemy dbali o swoje miejsce pracy. Nasze biurko jest naszą WIZYTÓWKĄ. Nasz umysł lepiej pracuje w uporządkowanym otoczeniu. Wtedy zwiększa się również nasze podejście i wydajność do działania.

OSTATNIE WPISY

PODOBNE WPISY

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *