ORGANIZACJA BIURKA
POLECAM PORADY SPRZĄTANIE

JAK UTRZYMAĆ PORZĄDEK NA BIURKU w pracy?

IDEA CZYSTEGO BIURKA

DZIEŃ SPRZĄTANIA BIURKA nie jest wcale bezsensownie wymyślony!
Chodzi o Ochronę Danych Osobowych, których nie wolno trzymać
“na widoku”. Takie udostępnianie danych zagrożone jest karą w wysokości do 50 tysięcy złotych, której może podlegać firma.
W szeregu amerykańskich biur przestrzegana jest tzw. „polityka czystego biurka” pracownicy mają obowiązek posprzątać swoje miejsce pracy przed wyjściem z firmy.

ROZMIESZCZENIE

Przy biurku pracuję już trochę lat. Moja praca wymaga utrzymania porządku na blacie. Muszę panować nad mnóstwem dokumentów o różnej ważnej tematyce. Dlatego rozmieszczenie wszystkich potrzebnych przedmiotów do pracy jest bardzo istotne. Nadmienię, że uwielbiam na nim perfekcyjny porządek i nienawidzę kiedy ktoś ten ład mi zaburza! Wtedy w moim wnętrzu po prostu mało powiedziane, że się gotuje, ale wręcz wrze i mogłabym gryźć. Nienawidzę, kiedy ktoś inny wprowadza się ze swoimi sprawami na moje terytorium biurka, ponieważ swoje biurko ma zasłane nieporządkiem. I tu odzywa się mój perfekcjonizm i drobiazgowość. Do tych najpotrzebniejszych sprzętów najczęściej zaliczamy:

  • monitor
  • klawiatura
  • myszka
  • drukarka
  • telefon stacjonarny/fax(w mojej pracy jeszcze konieczny)
  • telefony komórkowe
  • skaner (jeżeli nie ma go np. w drukarce)
  • notatki
  • zszywacz, dziurkacz, wizytownik, pojemnik na długopisy, kalendarz, pojemnik na spinacze, inne organizery
  • wydawać by się mogło takie ewidentne przybory biurowe

    Z pewnością ich rozlokowanie ma bardzo duży wpływ na nasza pracę, wszystko zależy jeszcze od tego czy jesteśmy prawo czy lewo ręczni.
    Ustawienie ich wszystkich w odpowiednim miejscu jest bardzo ważne dlatego, żeby interesanci przypadkiem ich nie zrzucili.
    Wolnego miejsca, niewątpliwie musi być wystarczająco dużo.
    Tylko odpowiednie ich ustawienie pozwala nam utrzymać porządek oraz nasz psychiczny i fizyczny komfort pracy.

BIURKO MEBEL

Raczej na wpływ naszego biurka jako mebla to my nie mamy, musimy dostosować się do takiego jakie nam przydzielą. Oczywiście powinno ono być odpowiednio szerokie/wysokie i długie. Istotne jest to nie tylko dla naszej pracy, ale przede wszystkim dla naszego zdrowia.
Doskonale kiedy jest wyposażone w szuflady. Najlepsza szerokość biurka to 70 cm, bez wątpienia ma to wpływ na ustawienie monitora w odpowiedniej odległości dla naszych oczu. Również istotną rzeczą jest swobodny wjazd krzesła pod biurko, co ma wpływ na naszą postawę i kręgosłup. Im większe biurko tym wygodniej nam się pracuje,
jednak dla niektórych jest to więcej miejsca do robienia bałaganu i naturalnego wzrostu stosów papierów.

MINIMALIZM

Moje biurko w pracy jest miejscem, przy którym spędzam mnóstwo czasu i traktuję je trochę jak mój własny prywatny pokój.
W tym obcym środowisku, jakim jest miejsce pracy, akurat ten mebel i krzesło to nie tylko moje stanowisko pracy, ale miejsce przy którym jestem przez 8 godzin w ciągu dnia. W związku z czym muszę je sobie stworzyć przyjazne i miłe oraz uporządkowane, żeby jak najlepiej przy nim się czuć pracować i spędzać czas. Bezsprzecznie, petenci, których obsługujemy też muszą odczuwać komfort podczas załatwiania swoich spraw. W wyniku takiego mojego poglądu, dochodzę do wniosku , że na biurku powinno być jak najmniej elementów.

SPRAWNA ORGANIZACJA

Ja nie bardzo umiem pracować w bałaganie, raczej w takich warunkach nie działam, chociaż przyznam się, że ostatnio przy ogromnym nawale pracy moje biurko wyglądało jak po przejściu tajfunu.

WSKAZÓWKI

  • miejsce do pracy musi być dobrze zaprojektowane przez jego użytkownika (wygodne i funkcjonalne)
  • dzięki porządkowi jest zwiększona produktywność w pracy
  • ustawienie sprzętów odgrywa bardzo ważną rolę
  • najpotrzebniejsze przedmioty: zakreślacze, długopisy, pisaki, ołówki, spinacze włóż do pojemników, organizerów- miej je pod ręką
  • rzadziej używane przedmioty: rozszywacz, gumki, pinezki, szpileczki, linijkę i inne przedmioty trzymam pod biurkiem w organizerze
  • kalendarz i potrzebne zeszyty trzymaj w zasięgu ręki, aby nie trzeba było po nie wstawać i tracić czasu
  • segregatory (na bieżąco staram się odkładać do nich dokumenty)
  • wykorzystuję kartoniki, organizery, pudełka (przechowuję w nich np. alfabetycznie potrzebne dane, które muszą być zachowane w formie papierowej)
  • notatki na pulpicie (staraj się pozostawić tylko potrzebne, na bieżąco usuwaj załatwione)
  • niszcz od razu niepotrzebne dokumenty
  • szuflady zaopatrz w małe pojemniki/ organizery (dobrze sprawdza się pojemnik na sztućce)

JAK SZYBKO POSPRZĄTAĆ BIURKO JEŻELI MASZ TOTALNY BAJZEL

  • weź karton lub jakieś organizery wrzuć tam wszystkie drobiazgi
  • papiery złóż wszystkie razem w jedno miejsce
  • klawiaturę, myszkę, drukarkę, monitor odkurz
  • zacznij segregować zebrane dokumenty
  • umieść je w teczkach i segregatorach
  • wyczyść blat biurka
  • ustaw odkurzone drobne sprzęty na biurku
  • długopisy i itp. włóż do pojemników
  • w wolnych chwilach sprzątnij szuflady

UTRZYMANIE PORZĄDKU

Nasze biurko uważam, że świadczy o nas samych to trochę tak jakbyśmy byli niestosownie ubrani do sytuacji czy nie umyci. Stare przysłowie mówi “jak nas widzą tak nas piszą”. Biurko to nasza osobista reklama w miejscu pracy. Sprzątajmy sami po sobie najlepiej po zakończeniu naszych zadań. Wtedy też nasz bałagan nie nawarstwia się.
Poświęcamy na takie szybkie ogarnięcie bardzo mało czasu, a następnego dnia ze świeżym podejściem przystępujemy do pracy.

ZEBRANE PORADY

  • sprzątaj po zakończeniu pracy (odłóż wszystko na swoje miejsce)
  • nie odkładaj na później segregowania dokumentów
  • czyść ekran monitora (odkurzaj na sucho, raz w miesiącu przemyj specjalnym środkiem )
  • klawiaturę czyść regularnie (odkurzaj na sucho, myj specjalnym środkiem)
  • drukarkę odkurzaj (jeśli robi to ktoś za Ciebie to masz szczęście)
  • nie zapominajmy o odkurzaniu kabli
  • warto myszkę czyścić regularnie !!!

CIEKAWOSTKA

… że na przeciętnym biurku znajduje się ponad 10 milionów bakterii tj. około 400 razy więcej niż na desce sedesowej! Biuro czy szkoła to przestrzeń wspólna, w której znajduje się wiele sprzętów i przedmiotów używanych przez różne osoby, a biurko to taki przystanek do wymiany tych przedmiotów.
ŹRÓDŁO:https://medisept.pl/strefawiedzy/ciekawostki_na_temat_higieny_w_biurze/

PS. To od nas zależy jak będziemy dbali o swoje miejsce pracy. Nasze biurko jest naszą WIZYTÓWKĄ. Nasz umysł lepiej pracuje w uporządkowanym otoczeniu. Wtedy zwiększa się również nasze podejście i wydajność do działania.

OSTATNIE WPISY

PODOBNE WPISY

Polub i udostępnij
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *