Kucharzy POLECAM PRZEPISY

KISZONE BURAKI

Zdaniem mojego domowego prywatnego eksperta “G”(żeby ciągle moją połówkę nie nazywać połówką, to dzisiaj nadałam skrót “G”) od wprowadzania na przestrzeni już wielu lat zdrowego jedzenia to kiszone buraki, robione z nich sałatki, pity sok i gotowany barszcz są skarbnicą witamin.
Niesłychanie ważne, jest wykorzystywanie ich właśnie w okresie zimowym, gdyż wtedy są dla naszego organizmu naturalnym probiotykiem.
Spożywamy je pod postacią soku z kiszonych buraków(na surowo), sporządzamy sałatki, możemy użyć do gotowania barszczu.

SKŁADNIKI

  • Buraki 4 szt. średniej wielkości
  • sól 1 łyżka
  • woda przegotowana letnia 1 l
  • czosnek 1 ząbek na słoik
  • liść laurowy 2 szt.
  • ziele angielskie 4 szt.

PRZYGOTOWANIE- BURAKI KISZONE

Buraki należy dokładnie wyszorować (najlepiej szczoteczką do warzyw).
Następnie obrać ze skórki. Pokroić w bardzo cienkie plastry (jak na carpaccio), ponieważ plastry zużyjemy na sałatki. Na dno słoika ułożyć liść laurowy, czosnek, układamy buraki raczej pionowo i ciasno tak, żeby nie wypływały. Potem zalewamy wodą z solą.
Od góry słoika zostawiamy 3 cm odległości. Potrząsamy delikatnie słoikiem żeby uszły pęcherzyki powietrza i zakręcamy lub zmykamy słoik sprężyną.
Odstawiamy na podstawce lub talerzyku na tydzień.
Jeżeli na powierzchni podczas fermentacji zbierze się piana, to należ ją zebrać.

W rezultacie po upływie tygodnia kiszone buraki i sok nadają się do spożycia.
Można je wykorzystać na surowe sałatki, dodatki do mięs na barszcz pić, jako sok.

PYSZNY ZDROWY I BOMBOWO WITAMINOWY SOK.
OGROMNA WIEŻA ZDROWIA

CIEKAWOSTKA

Kiszone buraki nie tracą swoich właściwości. Zawierają kwas foliowy, witaminę C, witaminy z grupy B 6 i B 12, mają wpływ na obniżenie ciśnienia krwi a zawarte w nich azotany prawdopodobnie rozszerzają nasze naczynia krwionośne. Te bordowe kule mają tak mnóstwo walorów,
że można wymieniać jeszcze długo. Konkludując, są bardzo zdrowe i ogólnodostępne a ponadto na każdą kieszeń. Niektórzy twierdzą, że leczą wiele chorób np. takich jak choroby skóry, depresję czy bezsenność.

 „Chłopi i ubodzy rzemieślnicy nie jedzą ani mięsa, ani warzyw, oprócz buraków i pasternaku” – czytamy w „Historii polskiego smaku. Kuchnia, stół, obyczaje”. 
ŹRÓDŁO: https://biznes.newseria.pl/komunikaty/3-ciekawostki-o-czerwonym,b591085590

PS. Smacznego w kolorze buraczano-bordowym!

OBSERWUJ MNIE I POLUB:

  1. O tak! Kiszone buraki, zaksas z nich a nawet sok są stałym elementem diety mojej i mojej rodziny. Ale przyznam się, że czasem, korzystam ze sprawdzonego źródła, kiedy jakos nie mam weny na kiszenie. Tak w ramach złotego środka ;-p

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

https://www.instagram.com/praktycznie_perfekcyjna/